Daniel Johns Is Suing The Sunday Telegraph For Defamation Over Brothel Story

Daniel Johns has revealed in a lengthy statement posted to social media that he is suing The Sunday Telegraph for defamation over a story they published recently involving the superstar and a Sydney brothel.

The publication reportedly posted an article claiming that Johns likes to frequent The Kastle, a Sydney brothel that they allegedly said specialises in “S&M, bondage, ‘brown showers’ and ‘adult babies’.”

Johns said that he and his legal team have commenced defamation proceedings against the paper, its editor and the journalist who wrote the article.

“The article stated that I am there so frequently that it has become my second home, spending up to 18 hours a day there for the previous two weeks,” Johns wrote on Facebook.

“Additionally, it was stated that staff and patrons were “fed up” with me, and I was full of venom and anger.”

He then categorically denied all of the article’s allegations, and said that he’d asked for an apology and a retraction of the offending article – neither of which he has allegedly received.

“This false reporting has been very hurtful, humiliating, and damaging to me and my family,” he continued.

“It is disappointing that the newspaper has not acknowledged this and apologised despite assertions from both myself, and a representative of the Kastle, that I simply was not, and have never been, there. In fact, I never even knew of its existence.”

Read Johns’ full statement below.

Latest on Music Feeds

Load more